Met ruim 18 jaar ervaring in diensten en producten op het gebied van marketing, communicatie, merkstrategieën en public relations, zijn er talloze illustrerende voorbeelden te noemen van de opdrachten die ik gedaan heb en wat ik daarin kan betekenen voor jouw bedrijf. Hieronder een kleine greep uit de opdrachtgevers die je voor gingen. Je kunt altijd contact opnemen voor vrijblijvend advies.
Communicatie
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Opdracht: Communicatieadviseur – Projectleider – Eindredacteur | Voor de diensten Monumenten & Archeologie, Bureau Werelderfgoed en Stichting Werelderfgoed Nederland.
Resultaat: Opzet digitale nieuwsbrief, website vernieuwd, magazine gemaakt en Podium in De Bazel in Amsterdam gestalte gegeven. Projectleiding jaarlijkse Werelderfgoedweekend dat duizenden bezoekers trekt naar de UNESCO erfoedlocaties in Nederland.
Marketing – Contentmanagement
Opdrachtgever: Nationaal Restauratiefonds
Opdracht: Contentmanager | het ontwikkelen van een organisatiebrede contentstrategie en een nieuw platform, Hart voor Monumenten voor monumenteigenaren en -liefhebbers. Platform was ter vervanging van de papieren halfjaarlijkse magazine. Intern en extern draagvlak creëren via digitale nieuwsbrieven, narrow casting en relevante content.
Resultaat: Oplevering voor deadline. Veel eigenaren vonden hun weg naar het platform en leveren relevante bijdragen in verhalen en beeld.
Merkstrategie
Opdrachtgever: Patiëntregisters.nl
Opdracht: Marketingmanager | Marketingcommunicatiestrategie geschreven. Ontwikkelen naamsbekendheid bij relevante doelgroepen als publieke partijen zoals overheden, zorgverleners, ziekenhuizen, zorgverzekeraars en zorginstellingen.
Resultaat: Diverse middelen ontwikkeld zoals een nieuwe website inclusief vindbaarheid en een explanimation; een animatiefilmpje waarin uitgelegd wordt waar Patiëntregisters.nl voor staat.
Public Relations
Opdrachtgever: National Geographic
Opdracht: Communicatieadviseur | Schrijven persbericht. Door belangen van verschillende partijen was het persbericht niet in één keer geschreven. Boodschap was een fotowedstrijd om de Nederlandse UNESCO werelderfgoederen te fotograferen. Deze moest gemaakt worden door de herkenbare gele kaders van National Geographic. Er werd een enorm gele kader gemaakt die naar verschillende locaties reisde. Tevens kon je een mini gele kader van karton ophalen waar velen gebruik van maakten.
Resultaat: Veel mensen bereikt en hebben duizenden inzendingen ontvangen. De winnaars mochten exposeren met hun gekozen foto.