Bij branding of het creëren van een merkstrategie staat de essentiële waarde die de basis vormt van een organisatie, product of dienst, centraal.
De kenmerken en waarden maken duidelijk wat je merk wel of niet is.
Een goede merkstrategie kan mensen aansporen om een bepaald product te kopen en ondersteunt de marketing- en salesactiviteiten. In tegenstelling tot marketing waarbij het actief promoten van een product of service voorop staat. Marketing gaat dus vooraf aan de merkstrategie.

Velen denken vanuit het product of dienst en bedienen op die manier hun klanten. Het is echter efficiënter om jouw klanten te benaderen vanuit het ‘waarom’.
“Products are made in factories, brands in people’s mind”.
Ik werk graag volgens de Gouden Cirkel methode van Simon Sinek. Hij stelt dat bedrijven die succesvol zijn vanuit de kern naar buiten werken in plaats van andersom. Veel bedrijven handelen van buiten naar binnen, van product/dienst (what) naar design (how) en als laatste het waarom (why).
Apple en Starbucks hebben een slimme merkstrategie. Ze zijn zo succesvol omdat consumenten zich kunnen identificeren met het merk. Zij verkopen geen product/dienst maar een beleving. Wil jij ook groeien met jouw bedrijf, continuïteit waarborgen en loyaliteit voelen van jouw klanten? Gooi dan je huidige manier van klantbenadering om en zet een sterk merk neer waar niemand omheen kan.
We stellen in een sessie vast wat onder meer je missie, visie en kernwaarden zijn. En we bekijken gezamenlijk of de huidige brand assets (logo, beeldmateriaal, toon, kleuren, et cetera) passen bij deze nieuwe strategie.
